Isaslomp.reismee.nl

Disneyyy

Hallo mensen

Het heeft eventjes geduurd maar hier is ie dan, een nieuwe blog.

Aller eerst wens ik iedereen nog een gelukkig nieuw jaar en dan, ik heb natuurlijk nog weer heel veel gedaan dus dit wordt een lange blog.

Natuurlijk heb ook ik vakantie gehad en het was super, mijn beide gast zussen kwamen thuis dus een groot feest, want, we gingen met zn allen naar disney world en het was geweldig, het was enorm, 4 parken en we zijn naar alle 4 geweest. Toch is Disney meer voor de ervaring en de gezelligheid dan voor de achtbanen want die waren een beetje minder. Natuurlijk als je in Disney bent moet je ook een paar Disney figuren ontmoeten dus gingen Amanda, Charley (mijn gastzussen) en ik voor de grap een paar ontmoeten, normaal moet je een uur in de rij staan maar omdat het al later was en het park bijna ging sluiten gingen wij elsa en anna en assepoester en rapunzel en tinkerbel ontmoeten en het was zo grappig want ze mogen niet uit hun rol stappen, ons gesprek met assepoester was de beste, ze vroeg ons waar we vandaan kwamen en iedereen kent het verhaal van assepoester, dus wij zeiden ohio en toen vroeg ze en hoe zijn jullie hier gekomen? Met een pompoen koets? En wij zeiden jaa, zeker. Waarop zij antwoordde wel dat is een lange rit. En wij zeiden jaa, zeker een lange rit. En toen zei zij maar in de winter, dan kun je pompoen slee's gebruiken, dat is half de pompoen dus dat neemt half de tijd. Het was hilarisch. Maar ja, Disney was wel even een hoogte puntje.

Ook was het kerstmis, en dat is a big of a deal hier. De huizen helemaal versierd en lichtjes om alle huizen heen dus als je in de nacht over straat gaat is alles verlicht. Wij vierden het met de familie en het was gezellig en een groot feestje.

Het was ook heel erg fijn dat mijn gastzussen thuis waren voor de hele vakantie, want ik ben er wel achter gekomen dat het niet leuk is om enigst kind te zijn. We hebben allemaal leuke dingen gedaan, shoppen, naar de bios, uiteten en nog veel meer leuke dingen. Inmiddels ga ik weer naar school jammer genoeg, maar dat moet ook gebeuren. Dit weekend heb ik een AFS meeting (reisprogramma) en ik kijk er heel erg naar uit om iedereen weer te zien.

Dus mijn gastouders kennen heel veel mensen hier en natuurlijk kennen ze ook iemand die kan vliegen en die ook zijn eigen vliegtuigje heeft en natuurlijk spreken ze even af met die mensen op het moment dat wij in Florida zijn in Disney en natuurlijk kunnen wij even rondvliegen boven Florida in het privévliegtuigje. Het was een leuke belevenis en mooi om Florida te zien van boven af.

Wat te doen in disney

Dag 1

Hollywood studios een van de parken

Achtbanen

Belle en het beest musical

Indiana jones set met stunts

Fantasia grote show net zoiets als een parade

Dag 2

Animal kingdom nog een park

Finding nemo musical

De lion king musical

Achtbanen

Magic kingdom nog een park

Achtbanen de snelste in de berg helemaal donker je weet niet waar je heen gaat.

Electrical parade

Meeting Disney karakters

Dag 3

Eerst even vliegen over florida bamm

Epcot nog een van de parken en daar is eten van overal over de hele wereld

Magic kingdom again

Dag 4

Universal een heel ander groot park waar veel meer achtbanen die veel groter waren en dat park is niet deel van Disney maar was wel gaaf.

Dag 5

Eerst hollywood studios

Daarna disney spring waar je kan shoppen

En daarna weer terug naar huis.

Dikke kus van mij

Reacties

Reacties

Pia

Isa, zo leuk om weer wat van je te lezen. Wat maak je leuke dingen mee in een hele andere wereld dan hier op het Friese platteland. Maar goed we konden hier op de Ikesingel en de Andryssingel schaatsen omdat er overal ijzel lag. Ook best bijzonder maar valt in het niet bij Disney!!! Genietse daar in Ohio. Kus Pia

Beppe

Wat een leuk verhaal van het Disney park. Heel wat anders dan in FRANKRIJK hè. Bij jou ligt er gelukkig niet zoveel sneeuw als b.v in New York
wij hadden bijna een Elfstedentocht haha.
Sil heeft hem bijna gereden op de reed! Dag isa tot de volgende keer!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!